“HAITI, CARNIVAL OF JACMEL”
Aspecto
formal:
Autor
|
Cristina García Rodero
|
Nacionalidade
|
Española
|
Procedencia da imaxe
|
Ensaio fotográfico
|
Xénero
|
Retrato
|
Movemento, corrente
artística
|
Realismo, fotodocumental
|
Data de creación
|
2001
|
Título
|
“HAITI, Carnival of Jacmel”
|
Dimensións
|
940 × 627
|
Cor ou branco e negro
|
Branco e negro
|
Data de publicación
|
2008
|
Lugar de realización
|
Yáquimo (Jacmel), Haití
|
Asunto ou asuntos
|
Carnaval de Haití. Ritual
|
Plano/escala da imaxe
|
Plano busto
|
Natural ou espontánea/pose
ou preparación
|
Natural, espontánea
|
Aspecto
de contido:
Contexto
|
Son rituales budú dun pobo ao sur de Haití. É unha especie de
festividade carnavalesca
|
Retrato (individual ou
grupo), escena, paisaxe, etc
|
Retrato individual
|
Resumo ou descrición do
contido
|
Na imaxe aparece unha persoa de cor cunha especie de espada no seu
pescozo. O home aparece coa boca aberta,
parece que está gritando
|
Descritores/palabras clave
onomásticos
|
home, negro
|
Descritores xeográficos
palabras clave: lugares ou ámbito xeográfico da imaxe
|
Yáquimo (Jacmel), Haití, chan
|
Descritores temáticos
palabras clave: obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos
relacionados coa fotografía
|
grito, espada, carnaval, ritual, budú
|
Biografría
de Cristina García Rodero
Cristina García Rodero es una
fotógrafa española nada en Puertollano (Castilla la Mancha), España, no ano
1949. Estudou Beias Artes en Madrid, o que acompañaría con traballos
fotográficos sobre distintas festividades (paganas e relixiosas) en España pero
tamén en Europa (sobre todo a parte
mediterránea). Todo este traballo de investigación culminou coa obra España Oculta, publicado en 1989, que
gañou o premio a libro do ano no
festival de fotografía de Arles. Tamén foi galardoada co prestixioso premio da
Eugine Smith Foundation. Máis recentemente viaxou por todo o mundo buscando
outras culturas con festividades particulares, como rituales dunha tribu
venezolana ou o carnaval dun pobo de Haití. A este último lugar viaxou varias
veces para investigar sobre distintos tipos de rituales vudú.
En 1996 recibiu o Premio Nacional de
Fotografía en España.
As
súas fotografías teñen un valor étnico e cultural moi importante, por que
reproducen rituais de culturas descoñecidas pola maioría da xente cunha
calidade estética única, con retratos moi expresivos.
Conclusión: Na miña opinión a fotografía fala por si soa, xa
que reproduce un determinado ritual dunha cultura que é descoñecida para moita
xente, e ten un valor cultural inmenso, xa que expande esa cultura cara outros
lugares. Ademáis, o retrato é moi expresivo.
Reflexión
do equipo sobre a imaxe: A imaxe evócanos a outra cultura totalmente diferente, a fotografía
transmítenos todo o elemento étnico do ritual que a fotógrafa española quixo
plasmar
Penso que se podería dicir algo máis da fotógrafa.
ResponderEliminar