SHIPBREAKERS
Aspecto formal:
Autor
|
Javier Arcenillas
|
Nacionalidade
|
Español
|
Procedencia da imaxe
|
Artigo sobre os “Shipbreakers” levado a cabo polo propio fotógrafo
|
Xénero
|
Social
|
Movemento, corrente artística
|
Humanista, documental e realista
|
Data de creación
|
|
Título
|
Shipbreakers
|
Dimensións
|
900 x 589
|
Cor ou branco e negro
|
Branco e negro
|
Data de publicación
|
5 de Outubro do 2010
|
Lugar de realización
|
Chittagong, Bangladesh
|
Asunto ou asuntos
| As duras condicións laborais nas que se atopan os traballadores da industria metalurxia de Chittagong |
Plano/escala da imaxe
|
Primeiro plano das mans dun home
|
Natural ou espontánea/pose ou
preparación
|
Preparación
|
Aspecto de contido:
Contexto
| A foto levouse a cabo no maior desguace de barcos do planeta onde van a maior parte dos petroleiros para ser desguazados, en Bangladesh, e onde traballan unha gran cantidades de homes en duras condicións. |
Retrato (individual ou grupo),
escena, paisaxe, etc
|
Individual, dúas mans cun fondo do chan sucio, con terra e papeis
|
Resumo ou descrición do contido
|
Aparece unhas mans rugosas e manchadas polo gran traballo levado a cabo
no desguace
|
Descritores/palabras clave onomásticos
|
home, traballador
|
Descritores xeográficos palabras
clave: lugares ou ámbito xeográfico da imaxe
|
Chittagong, Bangladesh, desguace,
mar
|
Descritores temáticos palabras
clave: obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa
fotografía
|
obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa
fotografía: mans, sucidade, traballo, mar, barcos
|
Biografría de Javier Arcenillas
Javier Arcenillas naceu en España, en Salamanca e actualmente reside en Madrid (Alcobendas). Ademais de ser fotógrafo tamén ten coñecementos no ámbito psicolóxico, así como no periodístico elaborando varios artigos no referente aos seu viaxes.
Ao tratarse dun home tan polifacético recibíu diversos premios polo seu traballo: Arts Press, Kodak fotógrafo joven, europeo de donación del fondo social, Euro Prensa de Fujifilm, INJUVE, Foto Prensa Terceiro Premio Luis Valtueña de Médicos del Mundo, premio de periodismo de Doñana polo seu reportaxe denominado “Termitas del Mar”, Luis Ksado, hacer historia, el UNICEF, Fotografía del Año, Fotoevidence, Finalista del Premio Leica 2009 y 2010 Antropography, ademais do Premio Mingote pola súa obra “Sicarios” e o premio de fotografía da: Sociedad de Festejos y Cultura de San Pedro de la Felguera pola súa obra “Rompedor de Barco”.
Tamén destaca polos libros que publicou ou nos que participou como: Ciudad de la Esperanza, resume os cinco anos que pasou traballando nas ciudades de Centroamérica. Welcome, un libro sobre el campamento de refugiados en Myanmar's rohingya en Kutupalong, con la ayuda Médicos sen Fronteras. Tamén escribeu outros libros como: City Hope, Revoluzión, Escuela de Gladiadores e La quebrada
En si defínese como un fotógrafo humanista onde o elemento esencial da súa obra son as persoas, mostrándoas nun mundo que se volve cada vez máis indiferente e duro, polo tanto a súa obra tamén se caracteriza por un ton realista, mostrando todos os elementos tal e como son.
Realizou diversas exposicións como: “La diáspora infantil” onde leva a cabo unha especie de denuncia en canto á situación inxusta existente entre aqueles rapaces con capacidade para poder estudar, e aqueles outros que van conducidos cara o desastre. Esta exposición atópase no Paseo de Valdelasfuentes de Alcobendas. “Dicapacidad y Dependencia”, esta non é unha exposición que levou a cabo, trátase dunha na que participou gañando un premio por “Malavrava 5”. “Sleepers”, levouse a cabo na sede da Real Sociedad de Fotografía na que se mostran imaxes de persoas durmindo. “Escuela de Gladiadores” onde aparecen diferentes boxeadores, e “Sicarios” onde se mostra a rutina (día a día, actividades…) dos sicarios en Santiago de Guatemala.
Conclusión: Trátase dun tipo de fotografía que conforma dous
obxectivos: Un primeiro artístico e un segundo social e polo tanto está moi
valorada, así coma o autor, o cal leva a cabo un conxunto de obras deste
calibre.
Reflexión do equipo sobre a imaxe: Parécenos unha imaxe que representa dun xeito artístico os problemas de
traballo dos homes de Chittagong, unha situación difícil que se mostra tanto na
imaxe das mans que estamos analizando, como no resto de fotografías que
completan o artigo de Shipbreakers.
De entre todas, a que máis nos atrae e esta mesma, dado que non é tan explícita
como as outras onde aparecen os homes traballando, pero ao mesmo tempo
transmite o mesmo ou máis que as anteriores ditas, con soamente mostrar unhas
mans sucias, mostrando a gran creatividade e preocupación social do autor.
No hay comentarios:
Publicar un comentario