lunes, 11 de abril de 2016

PUNKS, GATESHEAD, TYNESIDE, 1985


PUNKS, GATESHEAD, TYNESIDE, 1985




  Aspecto formal:


Autor
Chris Killip
Nacionalidade
Inglesa
Procedencia da imaxe
In Flagrante (Secker & Warburg,1988)
Xénero
Fotografía social/documental
Movemento, corrente artística
Realismo Social Británico
Data de creación
1985
Título
Punks, Gateshead, Tyneside, 1985
Dimensións
Gelatin Silver Print, Image: 30 x 34 cm / Paper: 40 x 50 cm

Cor ou branco e negro
Branco e negro
Data de publicación
1985
Lugar de realización
Tyneside (Inglaterra)
Asunto ou asuntos
Un grupo de punks reunidos para un concerto
Plano/escala da imaxe
Plano xeral
Natural ou espontánea/pose ou preparación
Natural

Aspecto de contido:



Contexto
Entre 1979 e 1990 (Política de terra queimada de Margaret Thatcher) no Reino Unido, época de transformación industrial devastadora.
Retrato (individual ou grupo), escena, paisaxe, etc
Retrato en grupo
Resumo ou descrición do contido
En plenos oitenta, representase unha manifestación de contracultura a través da música e o estilo punk.
Descritores/palabras clave onomásticos
Homes
Descritores xeográficos palabras clave: lugares ou ámbito xeográfico da imaxe
Reino Unido, Tyneside, concerto
Descritores temáticos palabras clave: obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa fotografía
Crestas, pinchos, candados, colgantes



Biografía de Chris Killip


Chris Killip é un fotógrafo do Reino Unido, nado o 11 de xulio de 1946 en Douglas, Isla de Man. É coñecido por realizar unha fotografía dura e social localizada principalmente nos espazos visuais máis importantes da propia Inglaterra durante os anos 80. É un dos fotógrafos documentalistas máis importantes do momento xunto a Martin Parr, Tom Wood ou Paul Graham. A súa magnífica obra está recollida en sete libros de fotografía dos cales destacan The Isle of Man e In Flagrante, caracterizados por mostrar unha mirada curiosa e comprometida e obsesionada por retratar aos “invisibles” da sociedade británica, aqueles que o sistema esquece. Retratou a Inglaterra industrial, zonas rurais e os pueblos pequenos con modestas vivendas e astilleiros. Centrouse nos lugares de veraneo máis populare e accesibles para as clases traballadoras, retratos de manifestacións, folgas e crítica a reconversión da era Tatcher, a emerxencia do Punk, os desvelos da dos traballadores na fábrica de neumáticos Pirelli… A súa foi máis aceptada fora que na propia Inglaterra. Chegaría a España durante un tempo a través do museo Reina sofia e tivo un éxito excepcional en Alemaña. Dende 1991 Killip é profesor de fotografía na Universidade de Harvard. As súas fotos figuran en coleccións permanentes de prestixiosos museos como o MoMA de NY, o Fine Arts Museum, de San Francisco; o Museum Folkwang, de Essen; o Stedelijk, de Amsterdam; o Victoria and Albert, de Londres.  


Conclusión: É unha fotografía que desvela destacablemente a moda de contracultura nun sector rebelde coma é o punk durante os anos 80. Non só e valorable pola crítica implícita que leva consigo, senón porque tamén favorece á memoria histórica.

Reflexión do equipo sobre a imaxe: Sen dúbida ten un gran valor, coma moitas fotografías de temáticas e xéneros semellantes, pois poñen ao descuberto os sectores máis esquecidos da sociedade a modo de denuncia. 




1 comentario:

  1. Descriptor xeográfico: concerto, non. Concerto iria en descriptor temático. e Serían jóvenes.

    ResponderEliminar